Praktyczne szkolenie, warsztaty: Kreowanie wizerunku osobistego, prowadzący: Jadwiga Kowalczyk
Motto zajęć:
„Obraz samego siebie determinuje to co możesz i czego nie możesz osiągnąć, co jest dla Ciebie trudne a co łatwe, a nawet to jak Cię odbierają inni – i czyni to tak samo precyzyjnie jak termostat kontrolujący temperaturę w Twoim domu”.
Maxwel Maltz
Mam do zaproponowanie specyficzne podejście do wizerunku osobistego i proponuję wybitnie „sprzedażowe” szkolenie, którego tytuł mniej oficjalny mógłby brzmieć „ Jak sprzedać siebie ?
Jestem pewna, że słowo „sprzedaż” kojarzy Ci się, drogi adepcie Szkoły Trenerów Rozwoju Osobistego z handlem, targowaniem i kupczeniem. Zawsze z pieniędzmi, łatwym zyskiem nie do końca uczciwym, a odniesieniu do samego siebie jeszcze z kilkoma innymi rzeczami o których jednak nie chciała bym wspominać .
Słowo sprzedaż niesie w sobie pewien tradycyjny, trochę pejoratywny wydźwięk. Sprzedawanie bywa zajęciem mało eleganckim na co w pewnej sytuacji, na pewnym ”poziomie” nie można sobie pozwolić. Dążenie do zysku czy wysokiej prowizja uważane bywa za cel nie do końca moralny i etyczny. W pewnej chwili to słowo zastępowane jest „załatwianiem interesów” , biznesem, marketingiem a sprzedawca nazywany jest: agentem, menadżerem, dealerem, dystrybutorem.
Za tymi nazwami coś staramy się ukryć.
Kogoś oszukać. (Jestem pewny, że nawet tytuł tego szkolenia dla niektórych osób może wydać się nieco kontrowersyjny.)
Być może chodzi o lęk przed porażką i typowymi niepowodzeniami, które w sprzedaży są bardzo częste. Być może chodzi o pieniądze, bo o nich nie wypada mówić. Ale moim zdaniem chodzi o coś zupełnie innego, o niezrozumienie tego, czym tak naprawdę jest sprzedaż. O to jak bardzo umiejętności sprzedawania mogą przydać się w codziennym życiu i odwrotnie jak znajomość życia i ludzi może przydać się w sprzedaży.
To nasze negatywne doświadczenia i pewne ugruntowane, ograniczające przekonania są przyczyną tego, że nie potrafimy podjąć działania i sprzedać to na czym powinno nam najbardziej zależeć –SIEBIE
Warto zdać sobie sprawę z tego , że całe nasze życie to umiejętność sprzedawania siebie. Swojej wiedzy w szkole, umiejętności w pracy, przyjaźni i akceptacji przyjaciołom i znajomym. Każdy sprzedaje siebie :jako dziecko prosząc o czekoladkę, jako panna czy kawaler umawiając się na pierwszą randkę, jako student na egzaminie i jako pracownik poszukujący pracy. Rzemieślnik sprzedaje swoje umiejętności, nauczyciel swoją wiedzę, lekarz swoją fachowość. Każdy jest oceniany na podstawie umiejętności sprzedaży. Nasz wygląd, rysy twarzy, oczy głos, mimika mówią o tym co jest w środku . Sposób wysławiania się, poruszania, prezentacji decydują o sukcesie lub porażce. Ocenę wystawia otoczenie ale przede wszystkim życie. W tej ustawicznej sprzedaży zwanej życiem na początek warto sprzedać siebie – sobie samemu . To bywa najczęściej najtrudniejsze.
„ Człowiek nie dostaje pieniędzy za to co wie, ale za to co robi z tym co wie” pisał Dale Carnegi i trudno odmówić mu racji.
Świat pełny jest zdolnych, wykształconych, wybitnych ludzi o ogromnej wiedzy i nieprawdopodobnych talentach , o których jednak nigdy Świat się nie dowie, bo nie opanowali umiejętności sprzedaży siebie. Najważniejszej umiejętności w życiu.
Jeżeli potraktujemy siebie jako sprzedawcę i „produkt” to kluczowymi elementami decydującymi o sprzedaży , które warto poznać i rozwinąć będą:
- Pozytywna postawa psychiczna
- Umiejętność pozyskania akceptacji klienta- czyli otoczenia
- Zdrowie , wygląd, opakowanie – samego siebie.
- Wiedza o produkcie- czyli słabe i mocne strony
- Wyszukiwanie i pozyskiwanie nowych klientów- umiejętność kontaktów z otoczeniem
- Prezentacja produktu czyli siebie .
- Znajomość technik, form i sztuki sprzedaż.
- Umiejętność reagowania na zastrzeżenia- reakcje na krytykę
- Rozmowa o cenie i zamykanie sprzedaży- jaki masz cel i misje życiową
- Umiejętność organizowania czasu- zarządzanie sobą w czasie.
Jestem pewna, że po moich zajęciach będziesz dokładnie znał odpowiedzi na pytania w stylu:
- Kim jestem?
- Co sprawia, że jestem wyjątkowy?
- Jakie są moje mocne strony? Moje atuty.
- Z jakich zasobów mogę korzystać?
- W jaki sposób można włączyć te atuty w szanse?
- Jakie są moje słabości?
- Co można poprawić?
- Jakie zagrożenia niosą te słabości?
- Co ludzie myślą o mnie?
- Jak jestem postrzegany przez innych?
- Jaka jest moja misja?
- Jaka jest moja „obietnica” dla drugiego człowieka?
- Jaki jest mój plan, cel?
Bądź sobą. Oferuj wartość – niech twoje imię i nazwisko coś oznaczą.
Możemy pracować nad wizerunkiem, pozycjonować siebie w Internecie na znawcę, specjalistę, eksperta. Jeżeli jednak nie stoi za tym prawdziwa inwestycja w siebie w postaci wiedzy, umiejętności, doświadczeń i postawy to zabraknie nam autentyczności, które będą świadczyć o naszej wartości.
A wówczas tak skrupulatnie budowana konstrukcja może szybko lec w gruzach.